Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 18 de maig de 2012

22 de maig - VAGA ESTATAL DE TOTS ELS NIVELLS EDUCATIUS


RAONS I CONTEXT PER FER LA VAGA:
Es conegut que per al dia 22 de maig està convocada una vaga d'educació en tots els nivells, la vaga i la manifestació tenen el suport de la FAPAC, de manera que la convocatòria té el suport de tota la comunitat educativa. 
L'estratègia de noves retallades l'ha elaborat l'estat arran del desconcert provocat pel fracàs immediat dels pressupostos i la reforma laboral com a generadors de reactivació econòmica, ocupació i confiança. Catalunya ha estat pionera negativa en retallar; la reducció acumulada d'inversions en educació des del 2010 és del 13,57%, superior a la d'altres departaments. La hipotètica defensa de les competències i de Catalunya no atura l'aplicació addicional i volguda de les mesures de l'estat, fins al punt que s'han ajornat (no eliminat) algunes de les proposades en principi pel govern català, com la pèrdua d'hores de coordinació. Només els canvis en l'horari lectiu i permanència, impliquen una reducció de 1.400 mestres i 1.600 professors, amb efectes directes sobre interins, però en cap cas exclou la pèrdua de plaça i mobilitat de funcionaris, mentre que tindrem enguany uns 15.000 alumnes més. 

El compromís amb la qualitat de l'ensenyament es pot resumir en el canvi dels ratios d'alumnes per classe: a Infantil i Primària: de 25 a 27 alumnes, a la ESO: de 30 a 35 alumnes, al Batxillerat: de 35 a 40 alumnes, a la Formació Professional: de 30 a 35 Alumnes. Aquestes dades encara poden empitjorar, doncs el RDL Wert permet arribar a 30 a infantil i primària i a 36 a l’ESO i a la formació professional. Aquests canvis representaran una reducció addicional de plantilles encara no avaluada. 

 La mesura de no substitució per a les absències no superiors als 10 dies, afectarà de manera molt significativa les possibilitats de treball dels substituts i dels interins que hagin perdut la plaça. La plantilla del centre n'assumirà les classes durant aquests deu dies tot i que el professor amb disponibilitat no sigui de l'especialitat, substitució impossible en la pràctica. No hi ha cap dubte sobre els efectes negatius de les mesures en la qualitat educativa. 

 Hem perdut més d’un 20% de poder adquisitiu a base de retallades salarials, congelacions del nostres sous, increment d’IVA i augment de l’IRPF. En la darrera retallada d'aquesta mateixa setmana, s'ha confirmat la consolidació permanent de les reduccions d'un 3 i un 2 per cent del sou, concentrant la reducció en les pagues de juliol i Nadal. Per no cansar, no exhaurim el relat de les retallades en pressupostos, dotacions i inversions en els centres, només afegir que representa una contribució més a congelar l’economia fins a uns límits insostenibles. Amb la pujada del cost de les taxes universitàries, que se situaria al voltant dels 540 euros més l'any en el cas de les primeres matrícules, les famílies amb menys ingressos s’hauran d'enfrontar a un dilema: continuar o no amb la formació superior dels seus fills i filles. La mesura va acompanyada per la disminució en l'import de les beques i ajuts a l'estudi (un 11,6% menys segons es recull en els Pressupostos Generals de l'Estat). La racionalització en el nombre mínim d'alumnes, la limitació en l'ingrés de nou personal, i la reducció de pressupostos completen el camí de la inequitat en l'accés a l'educació universitària i, per tant, en la mobilitat social. 

La contestació social va creixent i dona suport a la reivindicació d'un ensenyament públic de qualitat del qual nosaltres som responsables, no anem sols. Les nostres accions són útils, no només com a fre, que ja és molt, sinó també per crear les condicions per aconseguir resultats concrets que donin la volta a les retallades, el nostre objectiu. De la mateixa manera que el món financer passa la safata, nosaltres presentem les nostres reivindicacions. Una acció massiva del conjunt de la comunitat educativa a l'estat, pot ser un cop sobre la taula que faci recular i obtenir resultats davant d'un (des)govern en situació precària. 

NO A LES RETALLADES!!!! 
PER UN ENSENYAMENT PÚBLIC DE QUALITAT!!! 
MENYS DINERS PER ALS BANCS I MÉS DINERS PER A L’ENSENYAMENT PÚBLIC!!!